零距離


我不是詩人,寫不出泰戈爾那樣經典的詩句,可我卻能夠感受到泰戈爾的詩中所表達的「距離」。坐在地鐵裏,走在大街上,看人群穿梭,玫瑰花流動,而我的腦海裏卻始終停留在那個周六的黎明。在臥室裏的那縷陽光下,女兒小心翼翼地把我和老婆的戒指擺在一起。刹那間,心與心之間,零距離。


備註:泰戈爾「世界上最遙遠的距離」

世界上最遙遠的距離
不是生與死
而是 我就站在你面前
你卻不知道我愛你   

世界上最遙遠的距離
不是我就站在你面前
你卻不知道我愛你
而是  明明知道彼此相愛
卻不能在一起

世界上最遙遠的距離
不是明明知道彼此相愛
卻不能在一起
而是 明明無法抵擋這股想念
卻還得故意裝作絲毫沒有把你
放在心裡   

世界上最遙遠的距離
不是明明無法抵擋這股想念
卻還得故意裝作絲毫沒有把你
放在心裡
而是 用自己冷漠的心
對愛你的人
掘了一道無法跨越的溝渠

The Furthest Distance in The World
(Tagore)

the furthest distance in the world
is not between life and death
but when i stand in front of you
yet you don't know that
i love you
  
the furthest distance in the world
is not when i stand in front of you
yet you can't see my love
but when undoubtedly knowing the love from both
yet cannot be togehter
  
the furthest distance in the world
is not being apart while being in love
but when plainly can not resist the yearning
yet pretending
you have never been in my heart
  
the furthest distance in the world
is not but using one's indifferent heart
to dig an uncrossable river
for the one who loves you

Comments

Anonymous said…
诗很悲伤,你对妻子和女儿的爱却令人感到很温暖,祝福你们

Popular Posts